Zoetwatervissen in de Hoge Vogezen

La Pêche à Saulxures De rivier La Moselotte doorkruist Saulxures-sur-Moselotte en in dit heldere water leven verschillende soorten vissen: bruine forel, vlagzalm, baars, zeelt, kopvoorn, barbeel, grondel, snoek en vele anderen. Daarnaast beschikt ons dorp ook nog eens over een prachtige visvijver L’étang des Fées, de sprookjesvijver. Hier kan u...
Sentier Des Roches

Spectaculaire wandelroute in de buurt van de Col de la Schlucht De route loop in de richting van de Hohneck en is een van mooiste en spectaculairste wandelingen in de hoge Vogezen. De wandeling van ongeveer een tiental kilometer, voert je niet alleen over de ballons van de Hoge Vogezen...
Cascade de Morbieux

Waterval onderweg naar de top De waterval van Morbieux bevindt zich in het bos van Gehan, op wandelafstand van onze gîtes. Ze is toegankelijk via de weg of je kan een klein voetgangerspad volgen. Je passeert de waterval op weg naar de top, naar de Col de Morbieux. Adres: Cascade...
Étang des Fées

Maak een wens en de feeën zullen hem vervullen Deze prachtige, rustieke vijver ligt op wandelafstand van onze gîtes. Je stapt gewoon op de Voie Verte, neemt de eerste afslag links, over het brugje richting het dorp en dan naar rechts volg je de pijlen. Het is een beetje een...
Cascades de Tendon

Bekijk zowel de grote als de kleine waterval! Twee cascades die het aanzien waard zijn. De kleine waterval is voor velen romantischer dan de grote waterval. Je kan zowel aan de grote als aan de kleine waterval parkeren. Op een drukke zomerdag staan beide parkings wel vaak goed vol en...
Saut du Bouchot

Prachtige en makkelijk te bereiken waterval Je parkeert de wagen direct langs de weg en je hoort en ziet onmiddellijk de waterval. De route naar de waterval is eerst een stukje omlaag langs een lange trap maar de rest van de wandeling is vlak en loopt verder langs de rivier....
Gorges De Crosery

Prachtige locatie gelegen langs de Voie Verte De prachtige vallei waarin ons dorp gelegen is werd al tijdens de laatste ijstijd gevormd. De gletsjer trok zich terug en de Moselotte kerfde de valei uit. De Gorges de Crosery zijn een voorbeeld van dergelijke kloven die de rivier heeft uitgegraven, uit...
Lac de la Moselotte

Verken snel dit prachtig meer op slechts 3km van onze gîtes! In het hart van het Regionaal Natuurpark Ballons des Vosges vindt u het recreatiecentrum Lac de la Moselotte. Met zijn prachtig meer, speeltuin, restaurant en gratis parking kan u er het hele jaar door terecht om te ontspannen in...
Lac Des Corbeaux

De Vogezen is gekend voor zijn vele bergmeren maar dit meer blijft een aanrader het hele jaar door. Het Kraaienmeer of Lac des Corbeaux is een idyllische plaats waar je midden in de natuur kan relaxen. In de zomer kan je er gratis en met honden en kinderen genieten van...